До уваги ліцеїстів!!! 14 вересня 2020 року розпочинається дистанційне навчання. Просимо батьків там учнів переглянути два відео щодо режиму роботи ліцею та як приступити до дистанційного навчання.

Шановні педагоги, вашій увазі пропонуються відео, де ви навчитесь:      як зайти в classroom, як створити відеочат за допомогою hangouts, як створити відеоконференцію з учнями через classroom.

Дистанційне навчання в Івано-Франківському природничо-математичному ліцеї

Запровадження карантину ставить перед освітянами важливі виклики: як організувати дистанційне навчання, як зробити його ефективним, контрольованим, системним, і, що найважливіше, - не обтяжливим для здобувачів освіти та їх батьків.

Перші спроби запровадження дистанційного навчання в ліцеї ми робили ще під час карантинів попередніх років і цьогорічних вимушених канікул. Але тривалість цьогорічних протиепідеміологічних заходів змусила нас змінити свій підхід до роботи в цьому руслі. Перший тиждень карантину ми працювали за раніше розробленою схемою. Вчителі готують матеріали для дистанційного навчання: конспекти, презентації, аудіо та відео-файли,  які учні мають опрацювати; теми творчих проектів та вимоги до них; перелік завдань, які потрібно виконати, і передають їх наставникам груп та вчителю інформатики. Наставники поширюють завдання серед учнів та батьків у групах в соціальних мережах та месенджерах (найпопулярніші – Facebook та Viber), а вчитель інформатики викладає їх на сайті ліцею.
Так ми отримуємо два незалежні канали передачі інформації. Учні опрацьовують матеріал, виконують завдання і присилають їх вчителю на особисту електронну скриньку ліцейного домену @pmlicey.if.ua, або особисто, коли відновиться навчання (це залежить від кількості годин на тиждень). Вчителі перевіряють роботи і заносять їх в електронний журнал чи повідомляють учням через наставника. 

Коли стало відомо, що карантин буде тривалішим і учням потрібний постійний супровід їх дистанційного навчання, ми додатково задіяли систему «GSuit» від Google, яку раніше використовували для проведення моніторингів з допомогою мобільних телефонів. Основний сервіс, який ми використовуємо – Classroom. Адміністрація створила для кожного учня і вчителя Google-акаунт, через який здійснюється вхід в Classroom та інші додатки Google, які ми використовуємо для навчання.

В додатку Classroom вчитель створює свої віртуальні класи і долучає до них учнів через спеціальний код, який поширюють учням в соціальних мережах та на сайті, або через запрошення на електронну скриньку.
Коли класи сформовані, вчитель має можливість викладати свої матеріали (текстові файли, презентації, таблиці, аудіо та відеоматеріали, посилання на сайти, YouTube канали ) та коментарі, що робити з цими матеріалами, може ставитизапитання, створювати тести, контрольні, завдання на спільну діяльність. Учень виконує завдання, знайомиться з матеріалами, може у відповідь викладати свої матеріали і здає свої роботи, які вчитель оцінює і повертає уже з оцінкою. Учень може працювати як на комп’ютері, так і на телефоні, при чому на телефон приходять сповіщення про всю активність в системі, всі його оцінки і нагадування, що потрібно виконати якесь завдання. Вчитель автоматично отримує звіт про активність учнів, відомість їх успішності.

У багатьох вчителів є необхідність при організації навчання поспілкуватись з учнями в реальному часі, для цього вони використовують додаток Hangouts. Вчителі створюють групові бесіди з можливістю відео конференції і, таким чином, проводять відео урок, на якому учні бачать і чують пояснення вчителя, а вчитель має змогу бачити і чути всіх учнів. Здавати вірші «на пам'ять» чи «говоріння» з іноземних мов дуже зручно.

Додаток Mett дозволяє вчителю не тільки створити відео конференцію, алей демонструвати під час неї матеріали, які відображені на моніторі його комп’ютера. Учень бачить презентацію, текст, схему чи малюнок, чує коментар вчителя і має можливість задати питання чи відповісти вчителю.

Для перевірки та контролю засвоєння навчального матеріалу окремі вчителі використовують сервіс Classtime, який дає більше можливостей для керування процесом он-лайн тестів та контрольних, особливо стосовно академічної доброчесності. Також педагоги використовують інші он-лайн ресурси.

Для фіксації роботи під час дистанційного навчання у більш звичному вигляді ми використовуємо систему електронний журнал – електронний щоденник на порталі «Нові знання» (nz.ua). Батьки, учні та педагоги отримали логіни та паролі до системи, вчителі можуть фіксувати там уроки, а учні і батьки - слідкувати за домашніми завданнями та оцінками. Також, на запит батьків, ми долучаємо їх в ролі «опікунів» в систему Classroom, і вони отримують змогу відслідковувати активність та успіхи своїх дітей.

 Ми постійно доопрацьовуємо та вдосконалюємо систему дистанційного навчання. Створена «віртуальна учительська», в якій вчителі отримують та діляться методичними матеріалами.Ми створюємо та викладаємо на нашому сайті навчальні відео для вчителів та учнів по роботі з сервісами он-лайн освіти.

 

Маємо надію, що карантин скоро мине, і здобувачі освіти повернуться в навчальні заклади.  А зараз робимо усе, щоб процес навчання був максимально ефективним, і щоб не залишати наших ліцеїстів та їх батьків наодинці з великим обсягом навчального матеріалу.

http://www.mon.gov.ua

 

http://osvita.ua

 

http://www.test.if.ua

 

http://testportal.gov.ua

 

http://pedpresa.com.ua

 

 

http://akademium.if.ua

 

 

https://if.isuo.org

 

http://www.ippo.if.ua

www.youtube.com